آموزش آداب معاشرت اداری

share-desktop share-mobile انسان بعنوان موجودی اجتماعی پیوسته دارای ارتباطات بسیاری با اطرافیان خویش است. در این ارتباطات، شخصیت یا پرستیژ کاری، فردی، اجتماعی و بین المللی شکل می گیرد. ارتباطات اداری از اصول، قوانین و آداب خاصی پیروی می نماید. خیلی از کارکنان و کارمندان ادارات و سازمان ها بدلیل نا آشنایی با آداب معاشرت اداری صحیح و عدم رعایت این آداب، موقعیت و اعتبار سازمان را به خطر می اندازند و یا موقعیت های شغلی و فردی خود را از دست می دهند. بدیهی است فراگیری و آموزش آداب معاشرت اداری موجب ارتقای هر سازمانی می شود.

آموزش آداب معاشرت اداری

آموزش آداب معاشرت شغلی

ارتباطات در جوامع انسانی بسیار گسترده و پیچیده است و این گستردگی و پیچیدگی لزوم وجود اصول و آداب ارتباطی را بیشتر می نماید. این قواعد و آداب می تواند در میان اعضای یک خانواده، اعضای یک گروه دوستی، در مدرسه، دانشگاه، در محیط های فرهنگی، اجتماعی و یا سیاسی وجود داشته باشد. در واقع با رعایت این قواعد و آداب می توان با دیگران که دارای ارزش ها، فرهنگ، و هنجارهای متفاوتی هستند ارتباط صحیح برقرار کرد.

دانستن آداب معاشرت صحیح به ما کمک می کند تا به بهترین نحو با دیگران ارتباط داشته باشیم. اگر میخواهیم در زندگی خود به موفقیت برسیم باید راهکارهای آن را بدانیم که یکی از آن ها رعایت آداب معاشرت است. بی شک دانستن و رعایت آدابی چون احوالپرسی، آداب غذا خوردن، آداب لباس پوشیدن، آداب حضور در جمع های خانوادگی، دوستانه، کاری، آداب برخورد با بانوان و یا حتی کودکان تصویر بسیار خوب و مثبتی از ما در ذهن دیگران ایجاد خواهد کرد که به طور مستقیم در پیشرفت و موفقیت ما تاثیر خواهد داشت.

در دوره آموزشی آداب معاشرت شغلی روش های صحیح رعایت آداب معاشرت در محیط های اداری و شغلی را خواهید آموخت، مواردی چون: آداب سلام کردن به همکاران اعم از بالادست و پایین دست، آداب رفتار صحیح در جلسات اداری و شغلی، آداب لباس پوشیدن، آداب معرفی افراد به یکدیگر، آداب دست دادن و ...

لزوم فراگیری و اجرای آداب روابط شغلی و اجتماعی

رعایت بهینه آداب اجتماعی شرایط بسیاری را در بر می گیرد. آنچه که ما را به سوی مسئله رعایت آداب اجتماعی هدایت می کند شدیدا تحت تاثیر اماکن، سن افراد، و دیگر شرایط موجود قرار می گیرد. برای اینکه در یک محل یا موقعیت خاص شرمنده نشده یا از شما به عنوان فردی ناشی یاد نشود می بایست از آداب خاص آن محیط پیش از ورود به آن اطلاع داشته باشید.

هسته اصلی رعایت آداب اجتماعی رفتار همراه با احترام در رابطه با دیگران است. برای دستیابی به موفقیت های تجاری برقراری ارتباطات امری ضروری است و برای برقراری ارتباطات موثر می بایست رفتار متناسبی با افراد داشته باشید.

رفتاری که از خود در ملاقات با همه افراد اعم از همکاران، مرئوسان، روسا یا مشتریان نشان می دهید اهمیت خاصی بر انجام موفقیت آمیز مناسبات شما دارد. سعی کنید همیشه رفتارتان با دیگران توام با مهربانی، احترام و توجه باشد.

ارتباط مفید و موثر نتیجه میزان دانش ما از ارتباطات غیرکلامی و کلامی است که هر لحظه با ما همراه است و زندگی ما را تحت تأثیر قرار می دهد. پیام هاي ما بواسطه آموختن شکل می گیرند، گاهی حتی پیام هاي غیرکلامی ما آموخته می شوند و ژست ها و حرکات ما به واسطه آموزش شکل می گیرند. پیام هاي غیرکلامی به آداب و تشریفات بر می گردد زیرا آداب معاشرت و تشریفات فرایند ارتباطات غیرکلامی است و حرکات، اشارات و احساسات ماست که به عنوان پیام هاي غیرکلامی به تکمیل، تایید، رد و یا جایگزینی پیا مهاي کلامی می انجامد.

هر انسانی وقتی ارتباط برقرار می کند و (در حین ارتباط ) به واسطه گفتار و کردار(حرکات) خود اعتبار خاصی را کسب می کند که به اصول و آداب معاشرت و تشریفات بر می گردد. هرکدام از ما در کنار روابط فردی، روابط اجتماعی نیز داریم و دوست داریم در این روابط نیز موفق باشیم زیرا روابط اجتماعی باعث میشود آنگونه که میخواهیم شناخته شویم. حال برای بهبود روابط اجتماعی، رعایت نکات مهم آداب معاشرت امری مفید و ضرروی است.

مهمترین نکته در مورد آداب معاشرت این است که ما به فکر دیگران باشیم. یعنی ما تمام این نکات را یاد می‌گیریم که به فکر دیگران باشیم و دیگران را هم ببینیم و به دیگران اجازه دیده شدن بدهیم. شما اگر دوست دارید در ارتباطات خود پیشرفت کنید می توانید در دوره آموزشی آداب معاشرت شغلی موسسه پایا شرکت کرده و با یادگیری آداب معاشرت شغلی در کار خود حرفه ای دیده شوید.

نظرات دیگران درباره آموزشگاه مهارت های اداری پایا

سرفصل کلی آموزش آداب معاشرت اداری

  • اصول ارتباطات و رفتار مناسب در محیط کار
  • اصول و آداب صحیح لباس و پوشش اداری
  • اصول و آداب آرایش و پیرایش مناسب اداری
  • اصول پاکیزگی و مرتب بودن محیط اداری
  • اصول رعایت سلامت و تندرستی کارکنان
  • اصول و آداب غذا خوردن در محیط کار
  • اصول رعایت بهداشت فردی کارکنان در محیط کار
  • اصول و آداب ملاقات و دست دادن در محیط کار
  • اصول و آداب رعایت خوش بویی در محل کار
  • آداب و قوانین استفاده از آسانسور در محیط کار
  • و ...

مدرس آموزش آداب معاشرت اداری

مدرس آموزش فن بیان و سخنوری دکتر پرویز تریوه

پرویز تریوه
مدیر و موسس آموزشگاه فنی‌حرفه‌ای پایا
نویسنده و مترجم مقالات و مجلات تخصصی
دکترای تخصصی مدیریت DBA
کارشناس‌ارشد مدیریت اجرایی EMBA
کارشناس‌ارشد مهندسی کامپیوتر
بیش از بیست سال سابقه تدریس

نمونه مدرک فنی و حرفه ای بدون آزمون آموزشگاه مدیریت و مهارتهای اداری پایا

ثبت نام آموزش آداب معاشرت اداری و شغلی

آموزشگاه مدیریت پایا

آموزش آداب معاشرت اداری


تاریخ شروع دوره:
ظرفیت مانده: محدود
روزهای برگزاری:
ساعت برگزاری:
طول دوره:
نحوه تشکیل: گروهی
شهریه عادی: 0 تومان
امتیاز آموزشگاه: 0
شهریه نهایی: 0 تومان
پیش پرداخت ثبت نام: 0 تومان
آموزشگاه مدیریت پایا
آموزش آداب معاشرت اداری

توضیحات دوره آموزشی:

نظرسنجی کیفیت دوره آموزشی

خانم جواهری

با تشکر از آموزشگاه و همکاران در آموزشگاه پایا. دوره بسیار خوبی را سپری کردم و راضی بودم. استاد بسیار عالی و صبور بودن و سطح بالایی داشتن.1399/04/14

خانم برارپور

هم چیز عالی و بی نقص بود. ممنونم از استاد گرامی دوره و همکاران آموزشگاه کامپیوتر پایا۱۴۰۰/۱۰/۱۲

خانم حسین زاده

آموزشگاه پایا از هر نظر عالی بود، هم از نظر آموزش و هم برخورد همکاران1398/07/16

خانم رودباری

با تشکر از آموزشگاه پایا. استاد آموزشی عالی و بسیار مفیدی داشتن و خیلی خوش برخورد، دوستانه و گرم تدریس میکردن. همکاران اجرایی بسیار مودب و عالی بودن. با آرزوی موفقیت های بیشتر برای آموزشگاه پایا1398/03/17

آقای پناهی

پیشنهاد خاصی ندارم. همه چیز ایده آل و گفته های روز اول برگزار شد. با آرزوی موفقیت برای آموزشگاه پایا1398/10/10

خانم سلیمانی

با تشکر از کادر خوب و مهربان آموزشگاه پایا، دوره منشیگری بسیار مفید و آموزنده بود. از استاد کمال تشکر رو دارم و امیدوارم سلامت و موفق باشن.1400/11/14

خانم تقی زاده

با تشکر از استاد عزیز. تدریس مطالب خیلی خوب انجام شد. با تشکر1398/09/21

آقای پورمحمدی

از نحوه برگزاری کلاس ها کاملا رضایت دارم. با تشکر از شما1399/06/17

خانم رنجبر

با عرض سلام و خسته نباشید. با تشکر از شما و استاد عزیز، نکات بسیار مفید و قابل اجرا بود و باعث پیشرفت من شد. حتما آموزشگاه عالیتون رو به بقیه معرفی می کنم. سلامت و موفق باشید.1400/11/12

آقای نصرتی

با تشکر از موسسه پایا در خصوص برگزاری کلاس و معرفی استاد بسیار عالی. امیدوارم بتوانم در کلاس های دیگر هم شرکت کنم1398/11/05

خانم احمدی

با سلام. کلاس آموزشی منشیگری بسیار عالی و مطالب خیلی آموزنده بودن. تشکر فراوان از آموزشگاه پایا دارم که انقدر عالی هستن و امیدوارم موفق تر از همیشه باشن.۱۴۰۰/۱۰/۰۲

آقای طیبی

با تشکر از کادر آموزشگاه پایا بابت زحمات فراوان و تشکر ویژه از استاد گرامی بابت تدریس فوق العاده و صبر ایشان. با تشکر1398/03/21

خانم خاکبازان

از لحاظ نوع استاد و آموزش کاملا خوب و اثرگذار بود. با تشکر از آموزشگاه پایا1397/11/30

آقای ناصری

با سلام. دوره آموزشی به نظرم خوب بود،‌ از نظر نوع آموزش عملی و تخصصی و هم از نظر فضای آموزشی مطلوب. استاد بسیار مسلط بودن روی مباحث درسی. کادر اجرایی آموزشگاه پایا هم خیلی خوب بودن.1398/06/08

آقای کمالی

دوره آموزشی بسیار خوبی بود و از اساتید و مدیر آموزشگاه بی نهایت ممنونم. امیدوارم همیشه پیروز باشین و به امید دیدار مجدد در دوره های بعدی آموزشی1398/04/15

آقای افروخته

آموزشگاه پایا هم از نظر کادر اداری و هم از نظر خوش برخوردی همکاران و اساتید خیلی خوبه و اینکه از نظر بالا بردن سطح آموزش به من کمک کردن خیلی راضی هستم. به امید دوره های بیشتر با این آموزشگاه. با تشکر1397/09/16

خانم ناصریان

رضایت کامل از نظر آموزشی و اخلاقی نسبت به استاد و همکاران آموزشگاه پایا دارم. با آرزوی موفقیت برای همه شما1398/11/11

خانم مرشدیان

در ۴ دوره مختلف در آموزشگاه پایا شرکت کردم تابحال. واقعا راضی هستم از دوره و همشون عالی بودن. محیط آموزشگاه و برخورد همکاران بسیار محترمانه و آرامبخش هست.۱۴۰۰/۰۵/۱۴

آقای فدایی

نحوه آموزش و برخورد استاد بسیار خوب بود. کلاس ها مطابق برنامه خودم تعیین میشد و خیلی خوب بود. ممنون1397/07/16

خانم ضابطی

ضمن تشکر از آموزشگاه پایا، استاد بسیار عالی و با صبر و حوصله تدریس می کردند.1398/05/19

خانم مرادی

با تشکر از آموزشگاه پایا و استاد عزیزم. همه چیز بسیار عالی و تکمیل برگزار شد1397/08/14

خانم ونکی

دوره بسیار خوب و راضی کننده بود. استاد کلاس هم عالی بودن1399/05/02

خانم ذبیحی

مرسی به خاطر کلاس. برام خیلی مفید بود و خیلی لذت بردم. سعی می کنم که کلاس های بعدی رو هم بیام. دید من متقاوت تر شد. استاد مطالب رو خیلی ساده و قابل درک و با مثال توضیح دادن. با تشکر از شما1399/06/27

آقای رستگار

خسته نباشید میگم به استاد عزیز و صبور. محیط آموزشی عالی بود. برخورد همکاران آموزشگاه پایا مناسب، مشاوره و راهنمایی خیلی خوب بود. ممنونم1398/08/16

خانم احمدزاده

با تشکر از آموزشگاه پایا. خیلی دوره های عالی بود. مدرس دوره خیلی ساده و روان تدریس می کردن. هماهنگی جلسات هم بسیار عالی انجام می شد.1399/04/15

نظرات دانشجویان درباره آموزشگاه مدیریت و مهارت های اداری پایا

آموزش آداب معاشرت اداری|آموزش رفتار مناسب شغلی در محیط کار|آموزش پرستیژ کاری کارکنان و کارمندان ادارات و شرکت ها|اصول و آداب ملاقات های رسمی و کاری|اصول صحیح لباس و پوشش اداری|آداب دست دادن|آداب غذا خوردن در محیط کار|اصول نظم و انضباط کاری

whatsapp