آموزش منشیگری حرفه ای

share-desktop share-mobile آموزش منشیگری حرفه ای برای مدیران اهمیت زیادی دارد. منشی گری شغلی حساس و کلیدی برای هر شرکت و سازمانی می‌باشد. کار یک منشی حمایت و پشتیبانی از مدیریت سازمان بوده و فرد مورد اعتماد در امور اداری هر سازمان میباشد. منشی حرفه‌ای باید از عهده وظایفی چون تنظیم برنامه روزانه، تنظیم جلسه‌ها و گزارش‌ها، نامه‌نگاری اداری، کار با کامپیوتر، مسئولیت پذیری، نظارت و غیره برآید. آموزشگاه منشیگری حرفه ای پایا اولین مجری تخصصی آموزش منشی گری حرفه ای در ایران بوده و ارائه بهترین کیفیت آموزشی در کلاس آموزش منشیگری حرفه ای با گواهینامه حضور در دوره‌های فنی و حرفه‌ای را تضمین می‌نماید.

آموزش تایپ ده انگشتی

منشی گری حرفه ای چیست؟

منشی در لغت به معنای ایجادکننده ، بوجودآورنده و ابداع کننده است. منشی به شخصی گفته می شود که توسط شخص یا سازمانی استخدام گردد. و بطور خلاصه کسی که کار منشیگری را انجام می دهد باید از عهده وظایفی چون تنظیم برنامه روزانه ، توانایی تنظیم جلسه ها ، نامه نگاری ، تنظیم انواع گزارش ها از فعالیت های مختلف ، کار با کامپیوتر و اینترنت ، تایپ ده انگشتی متون فارسی و انگلیسی ، مسئولیت پذیری و نظارت برآید.

یک منشی یک دستیار شخصی است که باید از اصول مدیریت آگاهی داشته باشد. کار یک منشی حمایت از مدیریت یا مدیران میباشد. منشی فرد مورد اعتماد در امور محرمانه یا خصوصی سازمان میباشد. منشی فرد کلیدی برای تمام کارهای اداری است. در واقع یک منشی بعنوان معاون مدیر یا دست راست مدیر شناخته می شود.

وظایف شغل منشیگری حرفه ای چیست؟

منشی با آگاهی از انواع شیوه های مدیریت ، مهارت در ارتباطات ، تسلط در مکاتبات اداری و بایگانی اسناد ، سازماندهی جلسات و مجالس رسمی ، مسلط بر مهارت های انسانی در ارتباط با اعضای سازمان ، مهارت های ارتباط تلفنی ، اصول مالی و حسابداری ، مهارت های سازمانی ، تسلط به کار با کامپیوتر و مجموعه نرم افزار های میکروسافت آفیس Microsoft Office مانند: نرم افزار ورد Word ، نرم افزار پاورپوینت ، نرم افزار اکسل Excel همچنین تسلط در تایپ ده انگشتی و... به اعتلای اهداف سازمان کمک شایانی میکند.

منشی دارای وظایف اداری بسیار زیادی می باشد که موارد یاد شده وظایف سنتی و قدیمی یک منشی است و امروزه منشی ها وظایف دیگری همچون مدیریت بودجه و حسابداری ، نگهداری و مدیریت وب سایت ها ، انجام برنامه ریزی ها ، تهیه مقدمات سفر مدیران و... را نیز برعهده دارند.

آموزشگاه منشیگری حرفه ای

سالها ارتباط با موسسات و کارفرمایان و همچنین افراد جویای کار و حتا شاغل در سمت منشیگری و کارمند امور دفتری و مشاهده کاستی های موجود، که بسیاری از آنها با دارا بودن شایستگی های فردی، شخصیتی و تحصیلی، از آمادگی های لازم جهت کسب این پست مهم و کلیدی بهره مند نیستند.

لذا از سال ۱۳۸۶ تیم تحقیق و توسعه موسسه پایا را بر آن داشت تا برای اولین بار در ایران اقدام به برگزاری علمی و کاربردی این مهارت ها نماید.

نتایج تحقیقات گسترده بین المللی در این رابطه منجر به انتخاب یکی از با سابقه ترین ، خوشنام ترین و معتبرترین موسسات آموزش امور منشیگری و کارمندان امور دفتری، یعنی لوئیس کالج انگلستان شد.

این دوره یک اقتباس کارشناسی شده ، حرفه ای و منطبق با استاندارد جهانی و فرهنگ و محیط کار ایرانی میباشد.

دوره آموزش منشی گری مورد نیاز کلیه شرکت ها ، کارمندان ادارات و سازمان های خصوصی و دولتی ، مدارس ، کالج ها ، بانک ها ، مطب ها ، بیمارستان ها ، آژانس های مسافرتی ، دبیرخانه ها و... میباشد.

سرفصل دوره آموزشی

بازآموزی رایگان آموزش منشی گری

این امکان برای شرکت کنندگان در هر دوره آموزش منشی گری وجود دارد که جهت بازآموزی، مجددا در همان دوره به صورت رایگان حضور یابند.

جزوات و مطالب مرتبط با دوره آموزشی منشی گری حرفه ای بصورت رایگان در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد.

نظرات دیگران درباره آموزشگاه مهارت های اداری پایا

سرفصل های آموزش منشیگری حرفه ای

آشنایی با شرح وظایف منشی گری

آشنایی با وسایل و ابزارهای مورد نیاز منشی گری

رموز موفقیت در شغل منشی گری

فنون و تکنیک های موثر پاسخگویی تلفنی

تکنیک ها و روشهای برگزاری جلسات

اصول نامه نگاری و مکاتبات اداری

اصول مدیریت اسناد و بایگانی

ادامه سرفصل آموزشی ...

مدرس آموزش منشیگری حرفه ای

مدرس آموزش منشیگری حرفه ای

پرویز تریوه
مدیر و موسس آموزشگاه فنی‌حرفه‌ای پایا
نویسنده و مترجم مقالات و مجلات تخصصی
دکترای تخصصی مدیریت DBA
فوق لیسانس مهندسی کامپیوتر
بیش از بیست سال سابقه تدریس

گواهینامه منشی گری حرفه ای

نمونه مدرک فنی و حرفه ای بدون آزمون آموزشگاه مدیریت و مهارتهای اداری پایا

ثبت نام کلاس آموزش منشیگری حرفه ای :

آموزشگاه مدیریت پایا

آموزش منشی گری حرفه ای


تاریخ شروع دوره: تماس بگیرید
ظرفیت مانده: محدود
روزهای برگزاری: پنجشنبه ها
ساعت برگزاری: 14 تا 17
طول دوره: یک ماه
نحوه تشکیل: کارگاه عملی
شهریه عادی: 780,000 تومان
امتیاز آموزشگاه: تخفيف : ۲۹۵٫۰۰۰ تومان
شهریه نهایی: 485,000 تومان
آموزش منشی گری حرفه ای

توضیحات دوره آموزشی:

1- آموزش عملی و کاربردی

2- ارائه نرم افزار ها و جزوات(بصورت رایگان)

3- ارائه گواهینامه و پذیرایی رایگان در طول دوره و...

آموزشگاه مدیریت پایا
پایا

سرفصل دوره آموزش منشیگری حرفه ای

  • آموزش آشنایی با مفهوم مدیریت و ارتباط آن با منشی و مسئول دفتر
  • آموزش آشنایی با مفهوم سازمان و انواع آن
  • آموزش آشنایی با سطوح مختلف مدیریت و مهارتهای مربوطه
  • آموزش درک لزوم حضور منشی و مسئول دفتر در هر مجموعه
  • بررسی شرایط احراز سمت منشی گری یا مسئول دفتری
  • آموزش لزوم شناسایی اهداف سازمان و شرکت مربوطه
  • بررسی نظریه سلسله نیازمندیهای مازلو و تطابق آن با موقعیت حال و آینده خود
  • آموزش نظریه x , y مک گرگور با رویکرد کارکردن با انگیزه (کار از روی میل و رغبت نه از روی اجبار)
  • آموزش مفهوم چارتهای سازمانی و رعایت سطوح ارتباط با مدیران، همکاران و مشتریان (رفتار سازمانی)
  • آموزش اصول و تکنیکهای مدیریت داخلی، برنامه ریزی، هدایت و کنترل دفتر کار
  • آموزش آشنایی با شرح وظایف منشی و مسئول دفتر
  • آموزش آشنایی با وسایل و ابزارهای مورد نیاز منشی و مسئول دفتر
  • آموزش اطلاعاتی که یک منشی باید از مدیر ، سازمان ، مشتریان ، محصولات و خدمات بداند
  • آموزش رموز موفقیت شغل مسئول دفتری و منشی گری
  • آموزش فنون مذاکره تلفنی کارا، شنود کارا و تکنیک های موثر پاسخگویی
  • آموزش وصل کردن مکالمات تلفنی به غیر
  • آموزش آشنایی با مفاهیم و تعاریف رایج در سازمان ها و ادارات
  • آموزش اصطلاحات رایج در محیط دفتر
  • آموزش تکنیک ها و روشهای برگزاری جلسات (شیوه برگزاری، اجرا، هدایت و راهبری جلسات)
  • آموزش اصول بهداشت کار و ایمنی محیط کار
  • آموزش سریع مهارت در خوش خطی
  • آموزش جامع اصول نامه نگاری و مکاتبات اداری
  • آموزش اصول عمومی مدیریت اسناد و بایگانی
  • آموزش آداب نوشتن و ارسال نامه های دست نویس
  • آموزش روشهای خلاصه نویسی و نگارش گزارشات
  • آموزش نحوه نگارش ایمیل های کاری موثر
  • آموزش لزوم رازداری و اطلاعات طبقه بندی شده یک سازمان یا شرکت
  • آموزش پیش بینی مشکلات محیط کار و جلوگیری از بروز آنها
  • آموزش مفاهیم و تعاریف حسابداری اداری و امور مالی
  • آموزش عملی مدیریت تنخواه گردان - اسناد مالی - چک - نقدینگی - رسید و ...
  • آموزش شیوه تعیین هدف در کار و زندگی
  • آموزش شیوه های کاربردی در نحوه تعیین اهداف جهت خروج از روزمره گی
  • آموزش شیوه های کاربردی کسب اعتماد بنفس
  • آموزش شیوه رزومه نویسی کاری و نقش آن در ارتقای کار و زندگی
  • آموزش اصول پوشش و لباس مناسب - آراستگی مطلوب و مؤثر
  • آموزش استفاده از جملات مناسب در موقعیت های گوناگون
  • آموزش بکارگیری عبارت های صحیح در مکالمات روزمره
  • آموزش آداب معاشرت در میز غذا و رموز آن در محیط کار
  • آموزش آداب استفاده از آسانسور
  • آموزش شیوه های صحیح در برخورد اولیه کاری (آداب دست دادن و...)
  • آموزش ساختارهای ارتباطات مجازی (ارتباطات تلفنی ، فاکس ، Email ، چت و غیره)
آموزشگاه مهارتهای اداری پایا

با اختراع ماشین تحریر در سال ۱۸۸۰ میلادی، زنان سریعا در کار با آن تسلط پیدا کردند. و در خلال جنگ جهانی اول خانم ها رسما در نقش منشی و کار منشیگری شروع بکار نمودند.

در تلاش برای ترویج منشیگری حرفه ای توسط انجمن دبیران ملی ایالات متحده در سال ۱۹۴۲ میلادی، منشیگری نوین و امروزی ایجاد شد. این سازمان به عنوان انجمن بین المللی مشاغل اداری و توسعه سازمانی (IAAP) شناخته شد. و در سال ۱۹۵۱ برای اولین بار آزمون استاندارد (CPS) یا گواهینامه منشیگری حرفه ای ، برای کارمندان امور اداری و دفتری اجرا شد.

در اواسط قرن بیستم که شروع دوران پیشرفت و توسعه بود. نیاز به منشی و منشیگری تخصصی برای ادارات و سازمانها بسیار برجسته بود. و در برخی از موارد تقاضا برای منشیگری به اندازه ای بود که منشی ها را از خارج از کشور استخدام می کردند. و تقاضای مداوم برای استخدام منشی موجب گردید که ایالات متحده زنان جوان انگلستان را برای کار منشیگری بصورت پاره وقت یا دائم استخدام نمایند.

در پی این تحولات چندین سازمان و انجمن برای حمایت وکمک به منشی های بریتانیایی در امریکا تشکیل شد. بعدها در حمایت و تقدیر از منشی ها و شغل منشیگری یک روز را بعنوان روز منشی تعطیلی رسمی اعلام نمودند. و کار منشیگری بعنوان کار سخت در میان کارمندان دفتری به رسمیت شناخته شد.

امروزه در طول هفته چهارم آوریل در دفاتر سراسر جهان روز منشی و منشیگری و کارمندان اداری جشن گرفته می شود. در ایران نیز روز چهارم شهریور هر سال بعنوان روز کارمند و منشی جشن گرفته می شود.


آموزش منشیگری حرفه ای و اخذ مدرک مهارت منشیگری :

حرفه منشی گری با توجه به میزان تسلط و مهارت منشی ها در امور منشیگری و اداری به سه دسته: منشی درجه ۱ ، منشی درجه ۲ و منشی درجه ۳ تقسیم می شود.

در ایالات متحده، کسب انواع مهارت ها و سازگاری با شرایط جدید برای تمام مشاغل از جمله شغل منشیگری امری ضروری است. خوشبختانه مدتی است که در ایران نیز مدیران سازمان ها و صاحبان مشاغل گوناگون به آن توجه ویژه ای پیدا کرده اند.

طبق استاندارد ایالات متحده امریکا و همچنین بریتانیا :

آموزش مهارت منشیگری و اخذ مدرک منشیگری درجه یک ۴سال طول می کشد. و انتظار می رود فرد مورد نظر دارای تیزهوشی ، توانمندی در مدیریت پروژه ها و توانایی نفوذ در دیگران و.. را کسب نماید. حداقل تحصیلات منشی درجه یک باید لیسانس یا فوق لیسانس و داری مدرک ICDL پیشرفته باشد.

آموزش مهارت منشیگری و اخذ مدرک منشیگری درجه دو ۲سال طول می کشد. حداقل تحصیلات منشی درجه دو باید فوق دیپلم یا لیسانس و دارای مدرک ICDL فنی و حرفه ای باشد.

آموزش مهارت منشیگری و دریافت گواهینامه حرفه ای منشیگری درجه سه ۶ماه طول می کشد. حداقل تحصیلات منشی درجه دو باید دیپلم یا فوق دیپلم و مسلط به مهارت های کامپیوتری ویژه کارمندان اداری و دفتری باشد.

دستیار شخصی یا Personal Assistant کیست؟

دستیار شخصی یا Personal Assistant ، شخصی است که با عنوان دستیار شخصی Personal Aide یا PA و یا منشی شخصی یا Personal Secretary یا PS ، هم شناخته می شود.

آسیستان یا دستیار شخصی یک عنوان شغلی است و توصیف کسی است که به یک فرد خاص مانند یک مدیر در جهت کسب و کار و یا انجام وظایف شخصی روزانه کمک می کند.

یک دستیار شخصی حرفه ای می تواند تاثیر بسیار زیادی بر پیشرفت مدیران و سازمان ها داشته باشد. یک دستیار شخصی Personal Assistant می تواند نسبت به بودجه و نیاز مدیران بصورت موردی ، پاره وقت یا تمام وقت استخدام شود.

در سال های اخیر بسیاری از اشخاص مشهور ، مدیران عالی و بروز اقدام به استخدام دستیار شخصی حرفه ای Personal Assistant نموده اند.

وظایف دستیار شخصی یا Personal Assistant چیست؟

دستیاران شخصی یا آسیستان ها اغلب به عنوان اولین نقطه تماس با افراد هم از داخل و خارج از سازمان عمل می کنند. وظایف و مهارت های یک دستیار شخصی اغلب به دو بخش مهارت های فنی و مهارت های شخصی تقسیم می شود.

وظایف دستیار شخصی Personal Assistant عبارتند از :
- ابداع و نگهداری سیستم های اداری ، از جمله وارد کردن و مدیریت داده ها.
- ترتیب دادن سفر ، ویزا ، اقامت ، یادداشت برداری در جلسات و ارائه کمک های عمومی در طول سخنرانی ها.
- غربالگری تماس های تلفنی ، سوالات و درخواستها و انجام آنها را در زمان مناسب.
- برنامه ریزی و ترتیب دادن ملاقات و بازدید ها در تمام سطوح.
- سازماندهی ، حفظ و یادآوری قرار ملاقات ها.
- بررسی و پاسخ به ایمیل های دریافتی ، فکس و پست.
- یادداشت برداری امور محوله.
- انجام پژوهش پس زمینه و ارائه یافته ها.
- تولید اسناد ، اوراق جلسه و ارائه گزارشات.
- سازماندهی حضور در جلسات و اطمینان از آمادگی های لازم برای جلسات.
- ارتباط با مشتریان ، تامین کنندگان و سایر کارکنان.
- انواع حمایت و پشتیبانی از مدیران ، تیم و گروه.
- انجام پروژه ها و تحقیقات خاص.
- مسئولیت حساب و بودجه.
- تصمیم گیری و واگذاری کار به دیگران در غیاب مدیر.
- نقش موثر در فرایندهای تصمیم گیری.

بانوی دفتر یا Office Lady کیست؟

بانوی دفتر Office Lady که به اختصار OL نامیده می شود، یک کارمند خانم است. که در ژاپن به او یقه صورتی می گویند. که به طور کلی کارهای دفتر را انجام می دهد. وظایف یک بانوی دفتر یا آفیس لیدی شامل منشیگری عمومی دفتر کار و خدمات چای میباشد.

بانوی دفتر یا آفیس لیدی ها اغلب دختران جوان مجرد هستند و با پدر و مادر خود زندگی می کنند. خانمهای دفتر معمولا کارکنان دائم و تمام وقت میباشند. شغل بانوی دفتری پس از جنگ جهانی دوم در جهان گسترش یافت.

دختران شاغل در سمت بانوی دفتری یا Office Lady معمولا کمتر بفکر ارتقای شغلی هستند. این دسته از خانمها معمولا دارای تحصیلات دیپلم ، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند. که تجربه و مهارت کمی دارند و چندان به یک زندگی و شغل حرفه ای نمی اندیشند.

مدیران و صاحبان مشاغل باید به این نکته توجه داشته باشند که شخص مورد نظر در آینده ای نه چندان دور (قبل از سی سالگی) اقدام به ازدواج نموده و شغل خود را ترک خواهد کرد.

تعداد بسیار زیادی از تماس های آگهی استخدام منشی مربوط به همین دسته از کارجویان میباشد.

آموزشگاه مدیریت پایا

آقای طیبی

با تشکر از کادر آموزشگاه پایا بابت زحمات فراوان و تشکر ویژه از استاد گرامی بابت تدریس فوق العاده و صبر ایشان. با تشکر1398/03/21

آقای فرشیدی

از نظر استاد و محیط آموزشی، آموزشگاه پایا بسیار عالی و درجه یک هست.1398/02/19

خانم اسفندیاری

تدریس و انتقال مطالب به بهترین شکل ممکن توسط استاد انجام شد. در مجموع با توجه به مطالبی که آموزش داده شد، بسیار دوره مفیدی بود. ممنون بابت آموزش خوبتون1398/05/08

آقای ریاضتی

از استاد دوره رضایت کامل دارم. کادر اداری آموزشگاه پایا هم بسیار خوب عمل کردن. دوره بسیار مطلوبی بود برام. با تشکر1398/02/05

آقای رسولی

شرکت در کلاس های آموزشگاه پایا بسیار مفید و جالب بود. برای من لذت بخش بود که شغلم رو با دید بازتر و حرفه ای تری از این به بعد نگاه کنم. با تشکر1398/08/16

خانم ریاحی

به نظرم هم محیط آموزشگاه پایا بسیار خوب بود و هم دوره کارآمد و پر بازده بود. نوع تدریس در هر دو کلاسی که داشتم بسیار خوب بود. ممنونم.1397/04/16

خانم عبدلی

با تشکر از استاد محترم دوره و آموزشگاه پایا. دوره بسیار کاربردی و کامل بود. موفق و سلامت باشید1397/06/21

آقای پوری

دوره عالی بود. تمام موارد و اطلاعات مربوطه به خوبی درس داده شدن و حتی خیلی موارد بیشتر از مطالب اصلی گفته شد که بسیار کارایی داشتن. ممنون از آموزشگاه پایا1397/10/20

آقای چوبینه

با تشکر از زحمات آموزشگاه پایا. از نظر برخورد عالی, از نظر تدریس هم عالی بودین و به شخصه تشکر می کنم. آرزوی موفقیت براتون دارم.1397/07/05

آقای فاضل آبادی

تدریس عالی بود و برخورد همکاران هم خیلی خوب بود. با تشکر از آموزشگاه پایا1397/08/02

آقای افروخته

آموزشگاه پایا هم از نظر کادر اداری و هم از نظر خوش برخوردی همکاران و اساتید خیلی خوبه و اینکه از نظر بالا بردن سطح آموزش به من کمک کردن خیلی راضی هستم. به امید دوره های بیشتر با این آموزشگاه. با تشکر1397/09/16

آقای ناصری

با سلام. دوره آموزشی به نظرم خوب بود،‌ از نظر نوع آموزش عملی و تخصصی و هم از نظر فضای آموزشی مطلوب. استاد بسیار مسلط بودن روی مباحث درسی. کادر اجرایی آموزشگاه پایا هم خیلی خوب بودن.1398/06/08

خانم ذبیحی

مرسی به خاطر کلاس. برام خیلی مفید بود و خیلی لذت بردم. سعی می کنم که کلاس های بعدی رو هم بیام. دید من متقاوت تر شد. استاد مطالب رو خیلی ساده و قابل درک و با مثال توضیح دادن. با تشکر از شما1399/06/27

خانم خاکبازان

از لحاظ نوع استاد و آموزش کاملا خوب و اثرگذار بود. با تشکر از آموزشگاه پایا1397/11/30

آقای رستگار

خسته نباشید میگم به استاد عزیز و صبور. محیط آموزشی عالی بود. برخورد همکاران آموزشگاه پایا مناسب، مشاوره و راهنمایی خیلی خوب بود. ممنونم1398/08/16

آقای صبحدم

دوره خوبی داشتم. از همه بهتر تنظیم زمان کلاس بود که کاملا منعطف میتونست باشه. استاد بسیار صبورانه و حرفه ای آموزش می دادن و تمامی موارد رو پاسخگو بودن. با تشکر از آموزشگاه پایا1399/03/31

خانم نهاوندی

با عرض سلام. ‌از مسئولین آموزشگاه و استاد عزیزم که نحوه آموزش و سطح بیان بسیار خوبی برای یادگیری داشتند بسیار رضایت خاطر دارم. نحوه برخورد عالی و محیط آموزشگاه پایا خیلی گرم و صمیمانه بود. در پاسخگویی به سوالات کارآموزان بسیار خوب عمل می شد. پذیرایی هم بسیار عالی بود. امیدوارم همیشه پیروز باشید1399/04/03

خانم اعتمادی

به نظرم دوره بسیار مفید و جامعی بود و کاملا کاربردی برگزار شد. با تشکر از آموزشگاه پایا1397/05/10

آقای سلیمیان

بابت تمامی آموزش و اخلاق و برخورد استاد استاد و همکاران موسسه متشکرم. کلاس فوق العاده ای بود1398/05/16

آقای شکریان

ممنونم از آموزشگاه پایا. از نحوه برگزاری دوره راضیم. آموزش کامل و جامع بود و استاد با حوصله و دقت پاسخگوی سوالات بودن.1398/04/19

آقای نوایی

با کمال تشکر از آموزشگاه پایا و خدمات مناسبی که ارائه می دهند. آرزوی موفقیت براتون دارم.1399/06/19

خانم جواهری

با تشکر از آموزشگاه و همکاران در آموزشگاه پایا. دوره بسیار خوبی را سپری کردم و راضی بودم. استاد بسیار عالی و صبور بودن و سطح بالایی داشتن.1399/04/14

خانم سهیلی

با تشکر و سپاس فراوان از استاد محترم که با صبر و حوصله فراوان به من کمک کردند و این دوره را کامل فرا گرفتم1398/04/02

آقای پورمحمدی

از نحوه برگزاری کلاس ها کاملا رضایت دارم. با تشکر از شما1399/06/17

آقای الیاسی

همه چیز عالی بود. شرایط آموزشگاه و همکاران بسیار خوب بود. استاد کاملا بر روی مطالب تسلط داشت و خیلی عالی بودن1397/03/24

نظرات دانشجویان درباره آموزشگاه مدیریت و مهارت های اداری پایا

آموزش منشیگری حرفه ای|آموزشگاه منشیگری حرفه ای در تهران|آموزش منشی گری|کلاس آموزش منشیگری|دوره منشیگری|اصول منشی گری|مدرک منشیگری|وظایف منشی|مدرس آموزش منشیگری|مهارتهای منشیگری|منشیگری مدرن|Professional Secretarial Training

whatsapp